Friday, December 21, 2012

Öğretmen Adayları İmam Hatip Liselerinde De Staj Yapabilir.

*Eski yasal düzenlemelere göre bir yazıdır lütfen sondaki notu da okuyunuz.

Eğitim fakültesi öğrencisi olarak bu sene son senem. Mezuniyetime şunun şurasında 6 ayım kaldı. Her eğitim fakülteli gibi ben de son yılımda stajyer öğretmen olarak bir okula gidiyorum. Ekim başından beri Kadıköy Anadolu İmam Hatip Lisesi'ne haftada birgün okul deneyimi dersimiz için gidiyorum. Aslında bu yazıyı yazmak için epey geç kaldım. Ama olsun yazacak anlatacak malzemem birikti :)

Kadıköy Anadolu İmam Hatip Lisesi
Ben Biyoloji Öğretmenliği okuyorum ve malumunuz devlet okullarında staj şartımız var.Fen branşı öğretmen adayları olduğumuz için fen lisesi, başarılı anadolu ve anadolu öğretmen liselerine staja gönderiliyorduk. Ve fakat gitmemiz gereken okullarda 657'ye tabî devlet memuru statüsünde sayıldığımız için başımızı açma şartı vardı.Sınıfımdaki ben ve benim gibi bir çok arkadaşım kara kara stajda ne yapacağımızı düşünürken aklımıza imam hatip liseleri geldi.İmam hatip liselerindeki dileyen bayan öğretmenler derslere başörtülü girebiliyorlar.Biz de neden bu okullarda staj yapmayalım ki diye düşündük.Uygun bir dille stajdan sorumlu hocalarımıza bu fikrimizi açtık.
Staj okullarımızı seçme şansımız olmamasına rağmen üniversitedeki bölüm hocalarımız bu teklifimize oldukça olumlu baktılar.Bir şeyi gönülden isteyince ve niyetinizde Allah adı oldukça işiniz rast gidiyor, ben buna inanıyorum.

İnsanlar bizim ihtiyaçlarımızı, isteklerimizi bilmek zorunda değil.Fakat biz bunları dile getirmek zorundayız.Biz onlara söyleyene dek, kimse başörtülü bir öğrencinin alternatif kurumlarda daha rahat staj dönemi geçirebileceğini farketmemişti. Gayet mantıklı nedenler sunarak durumu dile getirdiğimizde sağolsun hocalarımız -ki bu kişiler dini, hayatlarının merkezine alan bir yaşam şekline sahip insanlar değildir- fikrimize iyi gözle baktılar.İlginç olan şey bu mağduriyet yıllarca devam etmiş fakat hiçbir başörtülü öğrenci gelip böyle bir teklifte bulunmamıştı.Neden insanlar hakları olan ve talep edebilecekleri şeyleri söylemekte bu kadar çekiniyorlar ? Bir akademik personelle konuşurken niçin başörtülü biri " Acaba hoca beni örtümle yargılar mı?" diye düşünmek zorunda kalıyor ? Farkında olmadan kendimizi kısıtlıyor ve sınırlarımızı gereksiz şekilde daraltıyoruz. Karşımızdaki insanlar yüksek bir zümreden, bizse hor görülmesi gereken aşağı varlıklar değiliz. "Ya, ben nasılsa başörtülüyüm kesin falanca yer,falanca kişi beni istemez" demek yerine "Ben oraya, o kişiye gideceğim.İstenilen iş,görev,mevki v.b için yeterli donanımda biriyim.Ve ben de buna aday olabilirim.Ama reddedilir veya olmadık bir tepkiyle karşılaşırsam o zaman hakkımı arayabilirim" demeliyiz.

Stajdan nerelere geldik...Yani demem o ki, isteyenin bir yüzü, vermeyenin iki yüzü kara.Şimdi çok rahat, oldukça eğlenceli bir staj dönemi yaşıyorum.Öğrencilerimle yaşadığım olayları da başka zaman anlatırım artık :)

DÜZENLEME: Bu yazı yazıldığı tarihte devlet kadrolarındaki başörtülü çalışanlara özgürlük söz konusu değildi.Son yasal düzenlemelerle artık hem memur hem de stajyerler başörtüyle görevlerini icra edebilmektedirler.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...