Wednesday, October 8, 2014

Kredi Kartsız İnternet Alışverişi İçin Çare: İninal Kart

Alışveriş alışkanlıklarının değiştiği bir yüzyıldayız. Artık bir şey alınacaksa çarşı pazar gezmek yerine internette satış yapan siteleri dolaşmak tercih ediliyor. Ödeme hususunda "para peşin kırmızı meşin" olayı da şekil değiştirerek devam ediyor elbette. Kapıda nakit ödeme, havale, posta çeki, kredi kartı gibi seçenekler mevcut. Ödeme şıkları çok şık lakin bana uymuyor. Benim gibi hiçbir bankayla ilişiği olmayan kişiler için kredi kartı bir seçenek olmaktan çıkıyor. Kapıda ödeme ile çoğu zaman ek ücret veriyorsunuz, ki bu alacağınız şeyi piyasa fiyatına getiriyor. Havale, eft, posta çeki gibi yöntemleri de zahmetlerinden ötürü eliyorum. Böyle böyle 24 yaşıma değin internetten bir iğne almış insan değildim. Ama kabul edelim bazı ürünler daha ucuz. Mesela kitapçıdan bir kitap almışım 20 tl. Nette bakıyorum fiyatı 15 tl. Şimdi efendim öğrenciyseniz 5 tl az para değil, lütfen. Kredi kartı sahibi olmak istemiyordum. Ve fakat bu online alışveriş olayını da halletmem lazımdı. Biraz araştırmayla bir çözüm buldum.


Çare  "İNİNAL KART"

Nedir İninal Kart ?

İninal kart hiçbir bankanın müşterisi olmadan alışveriş yapabilmenizi sağlayan ön ödemeli kart. Yani akbil gibi içine para yüklüyorsunuz istediğiniz zaman kullanıyorsunuz. Kredi kartı gibi havadan para gelmiyor, siz ne yüklerseniz kartın içinde o var. Bu bakımdan onu alayım bunu alayım diyip, ay sonu kara kara düşünecek bir durum olmuyor. Yalnız internet üzerinden değil MasterCard ibaresi olan dışarıdaki mekanlarda da bu kart ile ödeme yapabiliyorsunuz. Karta bakiye yükleme 25, 50, 75, 100,150, 200, 250,...tl şeklinde oluyor. Aylık kart ücreti 1 tl olarak bakiyenizden düşülüyor. Ayrıca yükleme esnasında da işlem ücreti 2 tl alıyorlar.

İninal Kart Satış ve Bakiye Yükleme Noktaları


Kartı satış noktalarından 5 tl' ye edinebilirsiniz.İlk yüklemenizi aldığınız yerde yaptıktan sonra internetten www.ininal.com adresinde kullanıcı girişi yapıp kartınızı aktif hale getirmelisiniz. Yine aynı adres üzerinden hesap aktivitenizi, mevcut bakiyenizi izleyebiliyorsunuz. Ben yükleme yaparken ptt şubelerini tercih ediyorum. 

Aslında kapitalist dünya düzeninin bir parçası olan bu ininal kartın reklamını yaptığım için içim hiç rahat değil. Ancak insan sömürücü, ilik kurutucu kredi kartının yanında bir parça daha masum duruyor. İnkar etmenin anlamı yok işime de yaradı. Siz de benim gibi kredi kartına bulaşmadan bir yol bulma arayışında iseniz işinize yarayacağını düşünüyorum.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...